در بسياري از کسبوکارها طراحي سايت دو زبانه و چند زبانه که اهدافي تجاري و بازرگاني را در حوزه بينالمللي براي خود ترسيم کردهاند و يا تعدادي از کاربران و متقاضيان کسبوکار آنها غيرفارسي زبانان هستند، بسيار لازم و ضروري است.
با طراحي سايت دو زبانه و چند زبانه شما بهراحتي خواهيد توانست با مشتريان خارج از مرزها تعامل داشته و وارد معامله و خريدوفروش با آنها شويد.
جالب است بدانيد در سيستمهاي جديد تبليغاتي بخصوص تبليغات در موتورهاي جست و جو که معروفترين آنها موتور جستوجوي گوگل است، شما اين امکان را خواهيد داشت تا مکان جغرافيايي مناطقي که دوست داريد و تمايل داريد تبليغ شما براي آنها به نمايش دربيايد را مشخص کنيد و اصطلاحاً تارگتينگ نماييد (تعيين هدف) بدينصورت که مثلاً فقط کشورهاي حوزه شرق اروپا تبليغات و آگاهي شمارا مشاهده کنند. قاعدتاً افراد آن کشورها انتظار دارند پس از ديدن تبليغاتتان و وارد شدن به سايتتان با زباني مشابه زبان خود مواجه شده تا راحتتر بتوانند با نوع و نحوه خدمات و کالاهاي شما آشنا شوند. درنتيجه اگر در طراحي سايت خود ويژگي دو زبانه چند زبانه بودن را لحاظ نکرده باشيد در اين حوزهها امکان رقابت و عرضه کالا و خدمات خود را نخواهيد داشت و بهنوعي محدوديتي در کسبوکار خود ايجاد نمودهايد.
طراحي سايت دو زبانه و چند زبانه موضوعي تخصصي و احتياج بهدقت و توجه ويژهاي دارد. زيرا انجام تنظيمات ضروري آن براي مديريت و کنترل آن و در دسترس بودن اطلاعات و محتواهاي گردآوريشده در هر زبان و همچنين همگامسازي نوشتهها در زبانهاي گوناگون نياز به نيروهاي متخصص و کارشناس دارد و اين موضوع باعث يکپارچه شدن سايت در قسمتهاي مختلف ميشود.
بهترين حالت در طراحي سايت دو زبانه يا چند زبانه ايجاد فضايي يکپارچه براي کنترل تمامي زبانهاي سايت است و اگر اين کار با تخصص لازم و بهدرستي به انجام نرسد، امکان دارد سايتهايي ايجاد شوند که کاملاً مجزا از همديگر بوده و بايد بهصورت جدا از هم مديريت، کنترل و بهروزرساني شوند.
در طراحي سايت دو زبانه و چند زبانه ، رعايت اصول سئو و طراحي سايت بر اساس استانداردهاي بهينه سازي شده نقش کليدي در افزايش رتبه سايت در موتورهاي جستجو نظير گوگل ايجاد ميکند و باعث ميشود خدمات بينالمللي در مرض عموم مردم با زبانهاي مختلف قرار گيرد
درباره این سایت